torsdag 24 november 2016

Tiden bara går!

I morgon är det ett år sedan jag för första gången satte min fot i en sökbana.  Har tränat och tävlat spår i 30 år så jag var ganska insnöad på det. Jag och Önska gjorde ett besök i sökgruppen 25/11 förra året, dels för matte fått för sig att hon inte gillade andra människor och dels för att jag ville se lite hur det går till. Det varit en trevlig bekantskap... och fördelen med att man som förare inte har en susning om vad det gäller är stor tycker jag. Inga förutfattade meningar,  inga stora förväntningar och inga krav på mig som förare. Jag har med varm hand lämnat över allt till min fina mentor Anneli... Som är suverän.! I februari i år var vi sedan med på vår första sökträning,  med hitta övningar i vind för Önska.

Taggad tös 💗




I början gick det fint, men i våras ett tag kände jag att nä det här kommer aldrig att gå... önska spårade och hade inte drivet rakt ut! Och på det envisa halsinfektioner med antibiotika kurer...Där och då bestämde jag mig för att... går det så går det...blir det bra så blir det...och jag kör för Önskas skull, hon behöver den träningen. För mig personligen blev det en vändning att inte ha kravet på mig själv att lyckas till varje pris...och vad hände?  jo önska gick bättre och bättre. I dag känner jag att hon har driv ut..är intresserad av figuranten och är lätt att kalla in och korrigera..Och vi tycker det är kul både hon och jag!

Vi tränar ju spår också ganska mycket och det går superbra! Hon är ju en Brukshund uti alla tassar och gör sitt bästa i allt. Svaga länken är nog matte i vissa fall. Lydnad älskar hon såklart...Kan träna hur länge som helst...utmaningen är att hålla oss lugna och fina... hon vill och vill det kan bli lite mycket ibland...Vi har slitit med position i FF ganska länge nu och peppar peppar så visar det sig att
träning lönar sig. Har såklart fått hjälp av flera duktiga personer 💗 Vi känner en stor förväntan inför nästa år och tävlingar.  Är glad och lite stolt över att vi har haft is i magen...det är inte först ut som vinner....;-)





0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida